Els nostres projectes. Di Ver Gens

Di Ver Gens és un conjunt de projectes d’educació en el lleure i extraescolars, que organitzem sota la premissa que només existeix una educació: la que facilita que el potencial de la persona es desplegui en harmonia i plenitud trobant el seu lloc en el grup, en la societat, i en posició de respecte pel seu entorn i el món.

Així, per a nosaltres, l’educació en el lleure és un espai més d’aprenentatge que complementa i enriqueix l’experiència de l’infant i el jove a l’escola, i a l’entorn familiar o més proper.

D’altra banda, no entenem l’aprenentatge si no és fruit d’un procés, d’un caminar junts. Per això, plantegem extraescolars al llarg del curs que tenen a veure amb les colònies i casals que fem durant els períodes de vacances (setmana santa i estiu) i el projecte que fem als instituts.

L’any 2015, a més, vam col·laborar amb una entitat francesa que treballa les arts escèniques amb joves. Això va fer que a l’agost, 8 joves catalanes, d’entre 13 i 14 anys anessin a França a participar en un projecte que pren les arts escèniques com a mètode per adquirir valors de convivència, reflexió social i sumergir-se en l’idioma del país veí.

Experiències que hem fet a través de l’art:

 “Una experiència creativa a la natura a través de l’art és una proposta d’educació en el lleure que busca crear un espai d’acompanyament per a joves d’entre 12 i 17 anys, on aquests puguin reconnectar amb les seves motivacions internes, s’il·lusionin, es diverteixin i aprenguin a responsabilitzar-se de la seva vida, convertint-se així en els protagonistes del seu procés personal i educatiu.“Saber qui sóc i que m’agrada fer.” 

Com a objectius específics contemplem: 

  • Promoure l’equilibri i l’estabilitat entre ment i cos.
  • Desenvolupar la Intel·ligència Emocional, donant rellevància al treball de les emocions, valors i creences limitadores.
  • Desenvolupar les capacitats i la creativitat personal experimentant.
  • Saber automotivar-se tenint una actitud positiva envers les activitats.
  • Desenvolupar l’autonomia personal, per descobrir la responsabilitat que això comporta.
  • Adquirir habilitats interpersonals.
  • Recuperar el concepte comunitari i tots els beneficis que això comporta.
  • Confiar i gaudir del procés d’aprenentatge.

 Aquets objectius específics responen a la compressió que el cos és el vehicle de l’experiència. El vincle entre el cos i les emocions és el primer pas envers l’aprenentatge. És imprescindible que el jove aprengui a percebre’s en el seu cos i conèixer-se millor. La consciència corporal activa les capacitats mentals per percebre i accedir a la informació de la realitat que ens envolta i ens capacita per  relacionar-nos amb els altres, col·laborar, fer xarxes etc.

“Del Jo al Nosaltres”

Eines, recursos i tècniques El que fem i com ho fem, està sustentat per un seguit d’eines, recursos i tècniques que provenen del coneixement i de l’experiència acadèmica, professional i vital de les persones que formem l’equip d’acompanyants. En destaquem els següents:

  • Dansa i teatre contemporani, Improvisació, tècniques somàtics de consciencia corporal. El joc amb les tècniques escèniques es una eina de autoconeixement. Expressar-se escènicament inclou fer ús i fer conscient el cos, les seves emocions i les seves idees. Mitjançant la improvisació, el joc escènic és en un microcosmos que presenta els mateixos temes que trobem en la realitat externa, per tant és un camp de prova, assaig i entrenament: relacionar-se amb altres, responsabilitzar-se de les seves accions, realitzar les seves idees i adaptar-les la realitat trobada, col·laborar, comunicar-se, compartir la seva creativitat etc.
  • Clown. El clown és un creador, un provocador d’emocions, de sentiments, de sensacions i especialment de riure. El clown fa riure amb la seva visió del món i els seus intents de posar-se per sobre dels seus fracassos. Aquí es vol treballar la capacitat de conèixer que les nostres emocions afecten a les nostres conductes i la capacitat d’utilitzar els nostres valors com ha guia en el procés de les decisions. Treballarem també amb l’autoconfiança, l’autoestima, la comunicació verbal i no verbal a través de dinàmiques i jocs per identificar i expressar les emocions, treball davant la càmera, eneagrama-clown, etc.

Més informació al nostre dossier d’activitats:

portada_dossier_activitats

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s